pondelok 4. augusta 2014

Najväčší poklad podnikateľa

Ak by sa Vás niekto opýtal, čo má podľa Vás vo Vašej firme najväčšiu hodnotu, čo by ste odpovedali? Vaša výrobná hala? Stroje? Autá? Váš obchod a tovar v ňom? Knowhow alebo Vaši pracovníci? Áno, čiastočne máte pravdu, toto všetko môže mať naozaj veľkú hodnotu. Ale najväčšou hodnotou vo Vašom podnikaní sú Vaši ZÁKAZNÍCI - lebo uznajte, na čo by Vám boli super drahé stroje, ak nemáte komu vyrábať, na čo je Vám obchod, keď nemáte komu predávať? Poznáte svojich zákazníkov, máte ich databázu? Zbierate aspoň ich mailové adresy? Majú možnosť napríklad sa zaregistrovať na webstránke Vašej firmy alebo priamo vo Vašej predajni či na prevádzke?
Na čo robiť databázu zákazníkov?


Zoberme si príklady: "Ručná autoumyvárka č.1" a "Ručná autoumyvárka č.2".

Majiteľ v jednotke nepokladá za dôležité mať databázu zákazníkov... zákazníci prichádzajú a odchádzajú z umyvárky. Predstavte si, že od rána prší. Čo môže urobiť majiteľ jednotky? Nič, zavolá spolupracovníkom, že dnes ani nemajú chodiť do roboty, je to úplne zbytočne, aj tak nikto nepríde a dnes nebudú žiadne príjmy - a bude dúfať a modliť sa, aby na druhý deň už svietilo slniečko, lebo sa blíži koniec mesiaca, treba zaplatiť nájomné, faktúry za telefóny, treba kúpiť čistiace prostriedky... atď.


Majiteľ v dvojke
však vie ( lebo sme ho už presvedčili ), že jeho najväčším pokladom môže byť databáza zákazníkov, tak sa rozhodol ju vybudovať. Počas rodinného výletu v Poľsku na trhu za smiešnu cenu kúpil celý kartón "voňavých stromčekov" - viete, tie ktoré sa zavesia v osobných autách na spätné zrkadlo a celé auto je od nich voňavé. Každý zákazník, ktorý sa objaví v umyvárke a ktorý na vytlačený malý formulár napíše svoje krstné meno, zadá mailovú adresu a hodí to do pripravenej krabičky, dostane za to ako odmenu takýto voňavý stromček. Vo svojej databáze má za krátku dobu už skoro 500 mien. Predstavte si, že od rána prší. Čo urobí majiteľ dvojky? Sadne si k počítači, napíše mail napr. v tomto znení: "Nakoľko dnes prší, každý z Vás, kto k nám dnes príde, dostane 50% zľavu na vnútorné čistenie auta" - a pošle to na každú mailovú adresu, ktorú má v databáze. Čo si myslíte, on aké bude mať príjmy? Možno ešte väčšie, ako v bežný deň! A práve v tomto je sila zákazníckej databázy!

Či už máte autoumyvárku, výrobňu, obchod, alebo ste obchodník, zubár, realitný maklér... atď., Vašim najväčším pokladom bude databáza zákazníkov!
Ako ju vybudovať? O tom už na budúce...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Vyhradzujeme si právo mazať a upravovať nevhodné príspevky.